کشکولک
کشکولک
وبلاگی برای همه

برج ساعت در مكه
  شايد خيلي‌ها ندانند كه دومين برج بلند جهان، اكنون در عربستان سعودي و در شهر مكه و آن هم دقيقا مشرف به خانه خدا ساخته شده است. بر فراز اين برج كه همين امسال افتتاح شد، ساعت بسيار بزرگي ساخته شده كه ابعاد آن 43 متر در 43 متر است؛ چيزي كه حتي تصور آن نيز حيرت انگيز است.

بزرگي اين ساعت به اندازه‌اي است كه از فاصله حدودا 30 كيلومتري مي‌توان آن را مشاهده و ساعت دقيق به وقت مكه را تشخيص داد.

در زمان‌هاي پنجگانه نماز 21 هزار لامپ سفيد و سبز اين ساعت به نشانه زمان اقامه نماز روشن مي‌شود. پيمانكار اين ساختمان، گروه شركت‌هاي بن لادن بوده كه موسس آن محمدبن لادن پدر اسامه‌بن‌لادن رهبر القاعده است.

ويژگي برج 600 متري ساعت پادشاهي مكه البته فقط مختص ساعت عجيب و غريب آن نيست. اين ساعت و برج آن بخشي از يك مجموعه هتل 7 ستاره است كه يك ميليون و 500 هزار متر مربع مساحت دارد و مي‌تواند يكصد هزار مسافر را در خود جاي دهد. بزرگ ترين طبقه مسكوني اين هتل در ارتفاع 450 متري قرار دارد. در ساخت اين ساعت بيش از 90 ميليون قطعه موزائيك و شيشه رنگي به كار رفته است و گفته مي‌شود هزينه ساخت اين ساعت و برج آن بيش از 3 ميليارد دلار بوده است.در اين برج همچنين يك نمازخانه بسيار بزرگ با گنجايش 10هزارنفر احداث شده است.

مسوولان سعودي اميدوارند از اين به بعد 1/5 ميليارد مسلمان ساعت‌هاي خود را به‌جاي گرينويچ با ساعت مكه تنظيم كنند، اين در حالي است كه در طول 125 سال گذشته دهكده گرينويچ در انگليس به دليل موقعيت جغرافيايي آن به عنوان مبدا تعيين زمان پديرفته شده بود. با اين حال ساخت برجي به اين بزرگي درست در كنار خانه خدا گمانه‌هاي ديگري را نيز به ذهن متبادر مي‌كند. در حالي كه تمام دنيا مكه را به خاطر وجود كعبه در آن مي‌شناسند، اكنون بسياري از نگاه‌ها ممكن است به جاي كعبه متوجه برج ساعت مكه شود. وانگهي احداث برج 600 متري مشرف به خانه كعبه و هتل‌هاي غول پيكر در كنار آن، قبله مسلمين را كاملا در احاطه خود قرار داده است. هرچند عظمت معنوي خانه كعبه به‌اندازه‌اي است كه هيچ ساختمان بشري نمي‌تواند بزرگي آن را در چشم انسان كوچك كند، احداث مجموعه‌هاي بزرگ در اطراف كعبه اين احتمال را تقويت مي‌كند كه طراحان آن، مي‌خواهند كعبه و مظاهر آن كمتر و كمتر ديده شود.

 سایه شیطان بر سر خانه ی خدا افتاد و شیطان در حال احاطه بر جهان است. امیدوارم جزو لشکر شیطان نیفتیم و از خدا دور نشویم.(افتتاح برج سایه ی شیطان، در ابتدای سال 2012بود. همان سالی که گفته بودند واقعه ی عظیمی بوقوع می پیوندد.)


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نوشته شده در تاريخ برچسب:مکه,عربستان,برج,سایه ی شیطان,, توسط 000