کشکولک
کشکولک
وبلاگی برای همه

بسم تعالی

سیستم پیش‌بینی زلزله در ژاپن

زلزله ژاپن بزرگترین زلزله قرن حاضر شناخته می‌شود و یکی از 7 زلزله بزرگ دنیا بوده است. در پی این زلزله دومین سونامی بزرگ دنیا رخ داد.

سه عبارت بالا کافیست تا نشان دهد این زلزله برای هر کشوری بحرانی بزرگ و دردناک خواهد بود. تا کنون آمار کشته شدگان این زلزله از مرز 2 هزار نفر گذشته است و هزاران نفر آواره شده اند. آیا با خود فکر کرده‌اید اگر این زلزله در هر جایی جز ژاپن رخ می‌داد چه فاجعه‌ی عظیمی به وقوع می‌پیوست؟ مثلا در ایران؟!!!

مردم ژاپن سال‌ها برای وقوع زلزله و حوادث پس از آن آموزش دیده‌اند، این کشور تمام بسترهای امداد و نجات را برای چنین شرایطی مهیا کرده است و زیر ساخت‌های شهری لازم را در سال‌های اخیر تدارک دیده است. ساختمان‌هایی که در برابر زلزله مقاومند و جان انسان‌هایی که در داخل آن ساکن‌اند را حفظ می‌کنند.

جالب است بدانید که 8 دقیقه قبل از زلزله تمام مردم کشور و نقاط ساحلی از وقوع حادثه اطلاع یافتند و زمان لازم برای رفتن به جایی امن و یا پناهگاه ‌ها را داشتند. 8 دقیقه اگرچه فرصت کمی برای خروج از منطقه ساحلی است ولی در عین حال این امکان را فراهم می‌کند که با آمادگی قبلی به نقاط امن خانه پناه بگیرید.

ژاپن از سال‌ها قبل حسگرهای ویژه‍‌‌ای را در بستر دریا نصب کرده بود تا از وقوع زلزله در بستر دریا و در نتیجه آن سونامی آگاه شود. به همین منظور 8 دقیقه قبل از حادثه مردم از طریق موبایل، تلویزیون و سایر وسایل ارتباطی و آژیر خطر از وقوع حادثه خبردار شدند. همچنین نیروگاه‌های اتمی و شیمیایی، سرویس‌های حمل و نقل و صنایع مختلف به سرعت متوقف شدند و به حالت آماده باش در آمدند.

در تصاویر زیر می‌توانید نحوه عملکرد این حسگرها را به صورت تصویری و ساده ببینید.

سیستم پیش‌بینی زلزله در ژاپن
سیستم پیش‌بینی زلزله در ژاپن
سیستم پیش‌بینی زلزله در ژاپن
 
 
 

اگر اعداد به نظر شما عجیب است تعجب نکید. ژاپن از سیستم عدد گذاری متفاوتی برای زلزله استفاده می‌کند.

در  این سایت  هم میتوانید اطلاعات زنده از سنسورهای آبی را دریافت کنید.

سیستم پیش‌بینی زلزله در ژاپن

 

 

در تصویر زیر هم می‌توانید نحوه گسترش سونامی را در سایر سواحل و اقیانوس مشاهده کنید.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نوشته شده در تاريخ برچسب:سونامی,ژاپن,زلزله,, توسط 000