کشکولک
کشکولک
وبلاگی برای همه

بسم الله الرحمن الرحیم

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، مدیر این سایت هسته ای كه امروز (چهارشنبه) در مراسم رونمایی از دستاوردهای جدید هسته ای به نام مجتمع غنی سازی شهید مصطفی احمدی روشن نامگذاری شد، خطاب به رییس جمهوری و میهمانان این مراسم گفت: افتخار داریم امروز از سنگر جهاد علم وصنعت خبر موفقیت های جدید در عرصه های هسته ای را به حضورتان بازگو كنم.

وی افزود: ارتقای 50 درصدی توان جمهوری اسلامی ایران در تولید اورانیوم 3.5 درصد وبهره برداری از نخستین زنجیره های غنی سازی اورانیون با سانتریفیوژهای نسل جدید نتیجه تلاش های فرزندان شما وهدیه ای است به پاس قدردانی از استقامت واستواری هم میهنان همیشه سرافراز.

مدیر مجتمع غنی سازی شهید مصطفی احمدی روشن (نطنز) اعلام كرد: به دنبال بهره برداری صنعتی از نسل جدید ماشین های سانتریفوژ در مقیاس تحقیقات و پایلوت ، این سانتریفیوژها هم اكنون به مرحله بهره برداری صنعتی رسیده اند.

وی از ظرفیت بالای خوراك دهی به میزان 3 برابر ماشین های قبلی، افزایش توان جدا سازی ، كاهش تعداد قطعات ماشین، بومی سازی تكنولوژی ساخت ماشین و خودكفایی در تامین قطعات به عنوان مزایای سانتریفیوژهای نسل جدید ساخت داخل نام برد.

وی از استفاده از روتورهای كامپوزیتی به جای روتورهای فلزی به كار رفته در نسل اول ماشین های سانتریفوژ به عنوان دیگر مزیت سانتریفیوژهای نسل جدید یاد كرد.

مدیر سایت غنی سازی نطنز در بخش آغازین سخنان خود یاد امام (ره) و شهدای راه سرافرازی جمهوری اسلامی ایران را گرامی داشت و گفت: در ایامی كه خصم ذلیل با هدف انحصار طلبی علمی وصنعتی ، مسیر شیطانی اش را تصویر می كرد و می پنداشت كه با افكار واعمال مذبوحانه ودمنشانه راه را بر پیشرفت ایران همیشه سربلند ناهموار كرده است دانش وهمت همرزمان مصطفای شهید در سایه رحمت الهی توجهات حضرت ولی عصر(ع) ، درایت رهبر عظیم الشان، رییس جمهور و ریاست محترم سازمان انرژی اتمی ونیز به بركت خون شهیدان دستاوردهایی را رقم زد كه بی شك روایتش از زبان این حقیر موجبات قدمی و ارتقای انگیزه وتوان همراهان خواهد بود وهمزمان مرثیه ای بر ناكامی دشمنان كوردل .

وی در گزارشی خطاب به رییس جمهوری گفت: پس از دستیابی جمهوری اسلامی ایران به دانش غنی سازی اورانیوم با گذشت 5 سال از آغاز بهره برداری صنعتی از زنجیره های غنی سازی در مجتمع نطنز و پس از دستیابی به فناوری تولید اورانیوم غنی شده در مقیاس 20 درصد همزمان با پیشرفت های علمی و صنعتی در تمامی عرصه ها، دانشمندان جوان هسته ای لحظه ای از تلاش بازنایستادند و ضمن حفظ و ارتقای قابل ملاحظه در بهره وری و بازدهی زنجیره های موجود غنی سازی به افزایش ظرفیت و گسترش دامنه دانش های نو در صنعت هسته ای همت گماشتند.

وی خاطرنشان كرد: پوشیده نیست كه این افتخارات در زمانی حاصل شده كه ابرقدرت های پوشالی ، از هیچ كوششی در سنگ اندازی و مانع تراشی در راه سرافرازی ایران فروگذار نمی كنند و بی شرمانه ترین ابزارها را از تحریم، خرابكاری، تهدید یا ترور، دستاویز خود قرار می دهند.

مدیر مجتمع غنی سازی شهید مصطفی احمدی روشن (نطنز) گفت: با اتكا به توان داخلی و فكر و بازوی ملی ، تمامی مراحل طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی سالن های جدید غنی سازی، بومی شده و صنعت ملی هسته ای ، از چشمداشت به غرب و هم پیمانانش بی نیاز شد.

وی تاكید كرد: كیفیت بالای اجرای عملیات و مدت زمان كوتاه اجرای فعالیت ها نشان از پیشرفت چشمگیر در این عرصه دارد.

مدیر سایت غنی سازی نطنز با بیان این كه به طور همزمان بسترسازی سالن های جدید به انجام رسیده است گفت: آماده ایم در آینده ای بسیار نزدیك، میزان تولید اورانیوم با غنای 3.5 درصد را به چند برابر برسانیم.

وی اظهار داشت: آرزو می كنیم حلاوت این پیروزی ها ، موجب شادی مردم صلح دوست و قدرشناس ایران باشد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: